Ma már elengedhetetlen

Én közel húsz éve dolgozom weboldal készítőként, szinte minden lehetőséget, buktatót és csínytevést ismerek, ami ebben az időszakban az emberek rendelkezésére állt. És hát persze itt a legfőbb hangsúly mégis csak a buktatókon van, hiszen lehet egy oldal hihetetlen gyönyörű és speciális, hogy ha nem éri el a vevőket vagy nem éri el a célját. Azt gondolom az a legrosszabb lehetőség, hogy az oldalon nézelődők száma folyamatosan növekszik, azonban nem vásárol a kutya sem. Ott bizony vagy minőségi, vagy árbeli, vagy kommunikáció béli probléma van, hiszen a vásárló nem azért nem vesz, mert nem tud rólam, hanem azért nem, mert nem megfelelő a termék paramétere. Aztán felvilágosítottak arról is, és hát látom saját tapasztalat alapján is, hogy iszonyatosan fontos a tartalom is. Az oldal hiába szerzi az ügyfeleket, ha a képek és tartalom nem megfelelő és tovább mennek, tovább görgetnek, vásárlás nélkül. És hát nyilván itt a képeken és a szövegeken van a fő hangsúly.

A szöveg talán egyszerűbb, hiszen sok szolgáltató vagy termék kereskedő, készítő pontos szöveget tud írni a termékről, annak előnyeiről, hátrányairól, ha van, de a képek tekintetében nehezebb a megoldás. Legalábbis én sokáig azt hittem. Egy ember ugyanis nem tud hirtelen profi fotóssá válni, és főleg a termékfotózás feladata nem is annyira egyszerű, mint gondolnánk. Ma már ugyanis nem csak az a követelmény, hogy a termék fotó szép legyen, hanem hogy egyben élethű is. Részletes, csillogó, színes, de valóságos. Azt akarja a vevő a képen látni amit rendel, és ha nem azt bontja ki a csomagból, akkor bizony vissza is küldi azt szinte azonnal.

Ma tehát már kulcsfontosságú, hogy a termék fotózás feladatát ne egy laikus oldja meg, hanem kifejezetten arra specializálódott és szakosodott fotós szakemberek. A képek pedig a Fotoda csapatának munkájaként azt gondolom hogy nem csak lélegzetelállítók, hanem egyben hitelesek is. Pontosan annyira színesek, annyira csillognak, mint amennyire akkor fognak, ha valaki kiveszi őket a dobozból. Ma már elengedhetetlen a jól működő weboldalhoz a profi termék fotó.